Rodziny wspierające
ZOSTAŃ RODZINĄ WSPIERAJĄCĄ! GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SUWAŁKACH ZAPRASZA DO WSPÓŁPRACY OSOBY ZAINTERESOWANE WSPIERANIEM RODZIN PRZEŻYWAJĄCYCH TRUDNOŚCI W WYPEŁNIANIU SWOICH FUNKCJI OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH. KIM JEST RODZINA WSPIERAJĄCA? TO OSOBA LUB RODZINA, KTÓRA JEST OTWARTA NA DZIELENIE SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ I UMIEJĘTNOŚCIAMI Z INNYMI. ZASADY POWOŁYWANIA RODZINY WSPIERAJĄCEJ OKREŚLAJĄ ART. 29, 30, 31 USTAWY Z DNIA 9 CZERWCA 2011 O WSPIERANIU RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ. RODZINA WSPIERAJĄCA WSPÓŁPRACUJE Z ASYSTENTEM RODZINY NA RZECZ RODZIN PRZEŻYWAJĄCYCH TRUDNOŚCI W WYPEŁNIANIU SWOICH FUNKCJI OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH W ZAKRESIE: 1. OPIEKI I WYCHOWANIA DZIECI, TJ. DZIELĄ SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ Z RODZINĄ NA TEMAT RÓŻNYCH METOD WYCHOWAWCZYCH, UCZĄ KOMUNIKACJI W RODZINIE, WZMACNIAJĄ PRAWIDŁOWE POSTAWY RODZICA; 2. PROWADZENIA GOSPODARSTWA DOMOWEGO, NP. W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA BUDŻETEM DOMOWYM, NAUKI PRZYGOTOWYWANIA POSIŁKÓW, UTRZYMYWANIA PORZĄDKU W DOMU, WSPARCIE W NAUCE DZIECI; 3. KSZTAŁTOWANIA I WYPEŁNIANIA PODSTAWOWYCH RÓL SPOŁECZNYCH. RODZINY WSPIERAJĄCE WYWODZĄ SIĘ Z NAJBLIŻSZEGO DZIECKU ŚRODOWISKA I WSPIERAJĄ RODZINĘ BIOLOGICZNĄ W OPIECE, MOGĄ TO BYĆ DZIADKOWIE, KREWNI, SĄSIEDZI, NAUCZYCIELE ZE SZKOŁY ITP. PRZEZ PROCEDURĘ PROWADZĄCĄ DO UZYSKANIA STATUSU RODZINY WSPIERAJĄCEJ PRZEPROWADZĄ KANDYDATÓW PRACOWNIK SOCJALNY I ASYSTENT RODZINY. PROCEDURA OBEJMUJE M.IN.: 1. WYWIAD ŚRODOWISKOWY PRZEPROWADZONY W MIEJSCU ZAMIESZKANIA, NA PODSTAWIE KTÓREGO KIEROWNIK GOPS WYDA OPINIĘ CZY KANDYDAT MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ WSPIERAJĄCĄ; 2. WPROWADZENIE DO OBJĘCIA ROLI RODZINY WSPIERAJĄCEJ; OSOBY ZAINTERESOWANE PEŁNIENIEM ROLI RODZINY WSPIERAJĄCEJ MOGĄ ZGŁASZAĆ SWOJĄ KANDYDATURĘ BEZPOŚREDNIO PRACOWNIKOWI SOCJALNEMU WŁAŚCIWEMU ZE WZGLĘDU NA MIEJSCE ZAMIESZKANIA. |
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-05-24 |
Data publikacji: | 2021-05-24 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 2519 |